close

Pentru o experiență de calitate, joi 25 aprilie în intervalul 17:30-19:00 vom efectua lucrări de mentenanță pentru OTPdirekt si Smartbank. În acest interval serviciul poate funcționa cu intermitente. Mulțumim pentru înțelegere!

Întrebări frecvente

Persoane Fizice

Informații generale în relația cu banca
 

Este firească și necesară declararea veniturilor în relația cu o instituție financiară. Conform legii, banca are datoria de a cere aceste date. Chiar dacă poate părea o informație sensibilă, aceasta rămâne confidențială și respectă reglementările GDPR. În plus, cunoașterea veniturilor clienților noștri ne ajută să le oferim produse și servicii care se potrivesc cât mai bine nevoilor lor, dar și să asigurăm derularea operațiunilor prin conturile deschise la bancă în condiții legale.

Sursa averii este diferită de sursa de venit, iar aceste informații sunt solicitate în diverse situații, dar cu precădere persoanelor expuse public și rezidenților sau cetățenilor unor țări terțe cu risc ridicat, conform listei https://www.otpbank.ro/sites/default/files/assets/documents/Lista-tarilor-pentru-care-banca-solicita-documente-justificative-in-vederea-procesarii-platilor_0.pdf . Banca are obligația de a solicita aceste informații conform prevederilor art. 17 din Legea 129/2019.

Informațiile despre nivelul activelor care urmează a fi tranzacţionate de un client sau dimensiunea tranzacţiilor deja efectuate sunt necesare pentru evaluarea riscului de spălare a banilor şi finanţare a terorismului, potrivit Legii nr.129/2019, art. 11, alin. (6).   

Deschiderea unui cont poate dura mai mult în situația în care nu primim toate documentele solicitate sau sunt necesare verificări suplimentare.

În conformitate cu prevederile Cap.IV - Măsuri de cunoaștere a clientelei, din Legea nr.129/2019, banca are obligația de a aplica măsuri de cunoaștere a clientelei corespunzătoare din perspectiva riscurilor de spălare a banilor şi de finanţare a terorismului. Astfel, pentru ca deschiderea de cont să se realizeze într-un interval de timp cât mai scurt, este important să primim toate informațiile și documentele solicitate  în conformitate cu prevederile legale.    

OTP Bank nu a fost în masură să evalueze scopul și natura relației de afaceri, în concordanță cu prevederile art. 11 din Legea nr.129/2019 sau nu au fost furnizate toate documentele/ informațiile solicitate de bancă în scopul aplicării cu succes a măsurilor de cunoaștere a clientelei.

Băncile sunt obligate să obțină informații pentru a stabili dacă un client sau beneficiarul real este persoană expusă public, în conformitate cu art.8 alin. (1) si (3) din Regulamentul BNR nr.2/2019, cu scopul de a preveni şi combate spălarea banilor şi finanţarea terorismului.
 

Banca nu poate ști dacă datele personale s-au modificat sau nu fără o confirmare din partea clientului. Datele se actualizează periodic, respectiv ori de câte ori analiza băncii arată că este necesar, în funcție de specificul fiecărui client în parte.

Banca este obligată să se asigure că documentele, datele și informațiile deținute  despre client sunt actualizate și relevante, în conformitate cu art.11 alin.(1), lit.d) din Legea ne.129/2019. De asemenea, conform art.11 alin.(9), atunci când banca nu este în măsură să aplice măsurile de cunoaștere a clientelei, aceasta nu va deschide contul, nici nu va iniția ori continua relația de afaceri cu clientul. 

Conform prevederilor menționate în Regulamentul BNR nr.2/2019 art. 8 “(1) În aplicarea art. 11 alin. (1) şi (3) şi art. 15 alin. (1) lit. a) şi c) din Legea nr. 129/2019, la stabilirea unei relaţii de afaceri, instituţiile trebuie să obţină, pentru a determina profilul de risc al clientului persoană fizică, informaţii privind cel puţin următoarele: (...)
f) ocupaţia şi, după caz, numele angajatorului ori natura activităţii proprii;
(...) 
i) sursa fondurilor ce urmează să fie utilizate în derularea relaţiei de afaceri;”.

Conform Legii nr.129/2019, art. 15 “(2) În cazul persoanelor juridice străine va fi solicitată şi o traducere în limba română a documentelor prevăzute la alin. (1) lit. b), legalizată în condiţiile legii.”

Cont curent și servicii atașate 
 

Codul pentru transferurile în valută către un cont deschis la OTP Bank este OTPV RO BU XXX.

Descoperitul de cont oferă posibilitatea obţinerii unui credit pe cont (RON, EUR) de până la 6 venituri nete lunare, rambursarea lunară reprezentând numai dobanda aferentă sumei utilizate.

Da, puteţi primi pensia în contul dumneavoastră deschis la OTP Bank şi vă oferim o serie de avantaje pentru alte produse şi servicii bancare achiziţionate.

Dacă doriţi primirea salariului în contul dumneavoastră deschis la OTP Bank puteţi solicita acordarea facilităţii de descoperit de cont, prin care puteţi primi până la 6 venituri nete lunare drept limita de credit. Totodată, puteţi solicita emiterea unui card de debit gratuit Mastercard cu care veţi avea acces la sumele din contul dumneavoastră. În plus, OTP Bank oferă avantaje şi la obţinerea creditelor cu ipoteca în EUR (reduceri de dobândă pe perioada transferului de venit).

Deschiderea, administrarea şi închidereea unui cont curent la OTP Bank este gratuită, iar pentru aceasta este necesar să vă prezentaţi în orice sucursală cu un act de identitate valabil.

Fondurile din contul dumneavoastră pot fi accesate şi de către împuterniciţii numiţi pe contul respectiv. Aceste împuterniciri sunt stabilite de către dumneavoastră prin prezentarea la sucursală împreuna cu persoana împuternicită.

Pentru a primi informaţii despre tranzacţiile efectuate pe contul dumneavoastră deschis la OTP Bank este necesar să solicitaţi primirea raportului de activitate la adresa dumneavoastră de domiciliu. Puteţi face această solicitare în sucursală de luni până vineri, 9:00 – 17:00.

Nu există o suma minimă lunară de menţinut pe contul dumneavoastră.

Da, poti ataşa un card de debit Mastercard/ Visa contului tau OTP Bank în RON sau EUR.

Contul dumneavoastră, indiferent de sucursala cu care aţi colaborat iniţial şi indiferent de moneda în care a fost deschis, poate fi accesat în orice sucursală OTP Bank România.

Numărul Internaţional Bancar al Contului (International Bank Account Number) sau IBAN, este un număr de cont structurat conform standardelor ECBS (European Committee for Banking Standards – Comitetul European pentru Standarde Bancare), scopul său fiind de a facilita procesarea automată pentru transferurile internaţionale. Acest cod are în România 24 de caractere.

Este recomandabilă utilizarea unui astfel de transfer pentru sumele în valută atunci când persoana care primeşte banii are un cont deschis la OTP Bank din Ungaria, Croaţia, Serbia, Rusia, Ucraina, Muntenegru sau Bulgaria.

Există mai multe posibilităţi de aflare a soldului unui cont deschis la OTP Bank România:

  • prin prezentarea la una din sucursalele OTP Bank, cu actul de identitate valabil;
  •  dacă deţineţi un card de debit ataşat contului respectiv soldul poate fi aflat în mod gratuit pe pagina de internet www.otpbank.ro sau telefonic la numărul 0800 88 22 88 (apelabil gratuit din orice reţea fixă sau mobilă din România) sau la numărul +4021 308 57 10 (apelabil şi din străinatate) fiind necesare ultimele 10 cifre ale numărului de card şi codul de acces de 3 cifre.

Da, este necesar un cont deschis în valuta în care se doreşte efectuarea transferului.

La efectuarea unui transfer din străinătate către un titular de cont OTP Bank, expeditorului îi sunt necesare următoarele date:

  • denumirea băncii: OTP Bank România S.A.
  • codul SWIFT: OTPVROBU
  • datele de identificare ale beneficiarului, titular de cont OTP Bank (nume şi prenume/denumire societate; adresa; simbolul contului curent în valută)

Pentru persoanele cu varsta de maxim 26 de ani oferim produse specifice precum:

  • conturi Junior, cu o dobândă mai avantajoasă pentru sumele depuse;
  • carduri de debit Junior, ataşate la contul Junior, special create pentru tineri.

Conturile Junior se adresează tinerilor cu vârsta de maxim 26 de ani astfel:

  • Junior Start – pentru copii cu vârsta de maxim 14 ani
  • Junior Plus – pentru adolescenţi între 14 şi 18 ani
  • Junior Max – pentru studenţi cu vârsta de maxim 26 de ani.

Avantajul deschiderii unui astfel de cont este reprezentat de dobânda avantajoasă aplicabilă pentru acest cont şi posibilitatea optării pentru diverse valute: RON, EUR, USD, HUF. Totodată, tinerii ce au împlinit 14 ani pot solicita şi emiterea unui card Junior aferent acestui cont. 

Este o facilitate de creditare acordata de către bancă clientului şi care constă în posibilitatea retragerii din cont a unei sume mai mari decât cea existentă. Se mai numeşte şi overdraft.

La OTP Bank România S.A., am susținut întotdeauna corectitudinea și transparența activităților întreprinse de angajații și clienții noștri. De aceea, în conformitate cu politica băncii privind cunoașterea clientelei, prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, OTP Bank acordă atenție deosebită transferurilor de fonduri în valută către/dinspre teritorii off-shore, precum și operațiunilor de încasări și plăți externe ale clienților care au rezidența /cetăţenia/sediul social sau acţionari/beneficiari reali în teritorii off-shore. De aceea, solicităm clienţilor documente comerciale justificative aferente tranzacţiilor efectuate/ce urmează a fi efectuate de fiecare dată când consideră necesar.

Scopul principal îl reprezintă încadrarea operaţiunilor de acest tip în prevederile legale în vigoare şi analiza concordanţei cu obiectul de activitate/activitatea comercială curentă a clienţilor.

În conformitate cu dispozițiile Legii 258/2017 privind Comparabilitatea comisioanelor aferente conturilor de plăți, schimbarea conturilor de plăți și accesul la conturile de plăți cu servicii de bază, regăsiți pentru consultare Glosarul de termeni standardizați, FID-Document informare cu privire la comisioane LEI și FID-Document informare cu privire la comisioane EUR.

În cazul în care tranzacția dumneavoastră conține în câmpurile “Țară Bancă” sau “Țară Beneficiar” una din tările menționate în Lista țărilor pentru care banca solicită documente justificative în vederea procesării plăților pentru procesare, vă rugăm să prezentați băncii documente justificative, prin încărcarea acestora în mesageria aplicației OTPdirekt sau transmiterea acestora la adresa de e-mail documentejustificative@otpbank.ro. În caz contrar, banca nu va putea procesa operațiunea. Nu se vor iniția relații de afaceri, inclusiv deschiderea contului curent, precum și acceptarea și/ sau derularea oricăror fonduri/ efectuarea de tranzacții pentru persoanele fizice/persoanele juridice cu rezidența/ cetățenia în Coreea de Nord, precum și a celor ai căror reprezentanți împuterniciți au rezidența/ cetățenia în Coreea de Nord.

În conformitate cu politica internă a Băncii, OTP Bank România S.A.:

  • nu efectuează operațiuni în USD cu următoarele țări: Iran, Belarus, Cuba, Myanmar, Syria, Sudan și Zimbabwe;
  • nu efectuează operațiuni directe în relația cu urmatoarele enititati bancare: Belarusbank Belarus, Belinvestbank (Banca belarusă pentru Dezvoltare și Reconstrucție), Belagroprombank Belarus, SberBank Rusia, VTB Rusia, Gazprombank Rusia, Vnesheconombank (VEB) Rusia, Rosselkhozbank Rusia;
  • nu efectuează operațiuni cu bănci din Transnistria, care nu sunt supravegheate de Banca Naționala a Moldovei. 

Produse de economisire
 

Da, conform Brosurii de Taxe si Comisioane, capitolul Operațiuni de casierie în lei şi în valută

Da, banii depusi într-un cont de economii pot fi utilizaţi oricând. Veţi primi în continuare dobânda calculată pentru suma existentă în contul dumneavoastră de economii.

Dobânda este calculată în funcţie de suma existentă zilnic în cont, fiind virată în contul de economii la începutul lunii următoare. Rata de dobandă este variabilă şi diferă în funcţie de banda de dobândă.

Pentru a deschide un cont de depozit la OTP Bank este necesar să depuneţi minim 100 RON, 100 EUR, 100 USD, 100 CHF, 100 GBP sau 25.000 HUF. Pentru a afla nivelul dobânzii practicate în funcţie de suma depusă şi perioada de maturitate daţi click aici.

Da, puteţi depunde periodic sume de bani în contul actual de depozit astfel:

  • acesta a ajuns la maturitate şi urmează a se lichida, puteţi astfel beneficia de dobânda acumulată. Veţi putea în acest caz să constituiţi un nou depozit cu suma dorită;
  • lichidaţi depozitul înainte de scadenţă şi constituiţi un nou depozit cu o sumă mai mare. În acest caz nu veţi beneficia de dobânda acumulată.

Dobânda pentru depozite este fixă şi se aplică la suma aflată în contul de depozit pe perioada selectată.

Puteţi retrage lunar dobânda doar dacă optaţi pentru urmatoarele variante:

  • Depozit în RON, EUR, USD, HUF, GBP, CHF cu scadenţa la o lună
  • Depozit în RON si EUR la termen de 3 si 6 luni cu dobândă fixă şi plata lunară a dobânzii

Credite
 

Persoanele autorizate să semneze adeverinţa de venit sunt: Directorul general, Directorul financiar, Director de resurse umane, Responsabil salarizare, Director contabilitate. Este necesar ca pe adeverinţa să se completeze şi funcţia exactă a persoanei cu drept de semnatură.

Dacă sunteţi pensionar şi decizia de pensionare este definitivă, în funcţie de nevoile dumneavoastră puteţi solicita credit de nevoi personale pentru pensionari, în condiţii avantajoase sau, în funcţie de suma dorită, puteţi solicita un credit de nevoi personale cu ipotecă sau credit ipotecar, luând în considerare şi caracteristicile creditelor respective.

În cazul creditului pentru achiziţionarea unei locuinţe este necesară asigurarea imobilului (facultativă și PAD) pe toată perioada de creditare.

Pentru plata ratelor aferente creditului dumneavoastră puteţi fie să vă prezentaţi în sucursalele OTP Bank, fie să efectuaţi transferuri în contul dumneavoastră curent (de unde va fi retrasă suma necesară la scadenţă). În cazul în care creditul este în altă valută decât cea în care a fost deschis contul curent, schimbul valutar se va efectua în mod automat la data scadenţei.

Pentru a putea fi ipotecată, locuinţa trebuie să îndeplinească următoarele criterii:

  • să reprezinte o proprietate pentru locuit: casă, vilă, apartament
  • să fie liberă de sarcini
  • să fie inclusă în circuitul civil
  • să fie situată în localitate
  • să nu fie deteriorată, incompletă sau într-un stadiu avansat de uzură

Fondurile de credit acordate vor fi transferate în contul vanzătorului (deschis în mod gratuit acestuia), iar comisionul de retragere din contul curent a numerarului pentru sumele provenind din credite ipotecare este setat la 0%.

Factura de utilităţi este solicitată pentru a putea verifica adresa de domiciliu ce apare pe actul de identitate. Nu este obligatoriu ca factura de utilităţi să fie pe numele aplicantului. În locul acesteia este acceptat şi documentul de proprietate.

Da, puteţi aplica pentru un credit împreună cu încă un membru al familiei dumneavoastră, ambii solicitanţi trebuie să îndeplinească criteriile de eligibilitate pentru creditul respectiv.

Puteţi apela la procedura de refinanţare la OTP Bank dacă aveţi un istoric de cel puţin 6 luni cu actualul credit şi este:

  • credit de nevoi personale cu/fără ipotecă
  • credit ipotecar pentru achiziţia de locuinţe
  • card de credit
  • descoperit de cont (overdraft)

Întrerupreile pe cartea de muncă sunt perioada de timp în care nu aţi avut activitate profesională. Nu sunt considerate întreruperi: concediul de maternitate, concediul medical, serviciul militar, concediul de studii, concediul pentru incapacitate temporară de lucru.

Da, indemnizaţiile pentru creşterea copilului sunt acceptate în cazul aplicărilor de credit. În cazul în care clientul cu venit doar din indemnizație creștere copil nu este eligibil, este necesară aducerea și unui venit principal, pentru creditele de nevoi personale.

În aceste condiţii puteţi solicita un credit pe maxim perioada rămasă până la expirarea contractului de muncă, cu respectarea duratei minime stabilite pentru acel credit.

Pentru a obţine informaţii referitoare la creditele noastre este necesar să vă prezentaţi la orice unitate OTP Bank sau să contactaţi serviciul Call Center la numărul de telefon 0800 88 22 88 (apelabil gratuit din orice reţea fixă sau mobilă din România) sau la numărul +4021 308 57 10 (apelabil şi din străinatate), de luni până vineri, între orele 8:30 şi 21:00.

Pentru a putea cunoaşte care este suma maximă pe care o puteţi obţine, solicitaţi un calcul de buget informativ în funcţie de veniturile lunare nete. Dacă îndepliniţi condiţiile de creditare şi vă hotarâţi să aplicaţi pentru un astfel de credit, este necesar să vă prezentaţi la orice unitate OTP Bank cu actele solicitate pentru creditul respectiv.

Etapele pentru contractarea unui credit sunt:

  • depunerea cererii de credit și a documentelor de venit pentru analiza dosarului
  • depunerea documentelor pentru imobil/ teren şi efectuarea evaluării acestuia – pentru creditele cu ipotecă
  • semnarea contractului de credit, iar pentru creditele cu ipotecă si a contractelor de vânzare-cumpărare şi de ipotecă (se realizează la sucursala OTP Bank) şi plata către vânzătorul imobilului/teren

Pentru aprobarea creditului, salariul tău net lunar minim trebuie să fie de 2.079 lei. Dacă obții venituri de la mai mulți angajatori, se acceptă cumularea acestora atât timp cât cel puțin unul din venituri este echivalentul salariului minim pe economie.

Da, poți rambursa anticipat creditul aflat în derulare, iar rambursarea anticiptă poate fi totală sau parțială. 
Te așteptăm cu actul de identitate în cea mai apropiată sucursală OTP Bank Romania pentru a face demersurile necesare.
 

Carduri
 

Este foarte simplu să te înrolezi în sistemul 3D Secure! Află cum, accesând link-urile de mai jos.

Visa: click aici

Mastercard: click aici

Următorul pas este să parcurgi etapele procesului de activare a cardului.

Da, poți solicita maximum 2 carduri de credit suplimentare atașate aceleiaşi limite de credit.

Da, poţi solicita emiterea a maximum 3 carduri de debit suplimentare ce accesează acelaşi cont.

Cardul de cumpărături este un instrument de plată ce are ataşată o limită de credit în LEI oferită de către bancă în funcţie de venitul lunar net. Un avantaj al cardului de cumpărături este reprezentat de posibilitatea de a face cumpărături cu 0% dobândă fie prin programul de rate, fie prin perioada de graţie.

Descoperitul de cont (numit şi overdraft) este o facilitate pe cont, oferită de către bancă în funcţie de salariul încasat în contul respectiv, şi poate fi de maximum 6 salarii nete. Overdraft-ul poate fi acordat în LEI. În cazul overdraft-ului, poţi ataşa contului respectiv un card de debit cu care poţi efectua plăţi şi retrageri de numerar cu comisioanele şi taxele aferente cardului. Pentru aceste tranzacţii, pentru descoperitul de cont este necesar să achiţi lunar doar dobânda aferentă.

În cazul în care utilizezi cardul în altă monedă, în funcţie de valuta în care acesta este emis, se realizează conversie valutară astfel:

  1. Pentru tranzacțiile efectuate în moneda contului, Banca va debita din cont valoarea tranzacțiilor efectuate în moneda contului;
  2. Pentru tranzactiile efectuate pe teritoriul României în altă monedă decât moneda contului, Banca va debita contul utilizând ca monedă de referinţă LEI. Schimbul valutar între moneda în care se efectuează tranzacţia şi moneda de referinţă LEI se efectuează de către Organizaţia internaţională de carduri Mastercard / Visa la cursul sau de la Data Decontării;
  3. Pentru tranzactiile efectuate în străinătate cu Cardul, Banca va debita contul utilizând ca monedă de referinţă EUR, după cum urmează:
    1. Schimbul valutar între moneda în care se efectuează tranzacţia şi moneda de referinţă EUR se efectuează de către organizaţia internaţională de Carduri Mastercard/ Visa la cursul sau de la Data Decontării;
    2. Pentru debitarea contului în LEI, Banca utilizează Cursul de Schimb de Referință al Băncii din ziua decontării tranzacției, publicat pe pagina de internet a Băncii.

Da. Dacă doriţi să utilizaţi cardul emis de OTP Bank România la bancomatele din străinătate aparţinând OTP Group, se va percepe un comision de retragere numerar de numai 3.5 LEI / 1 EUR pe tranzacție.

Băncile membre OTP Group în Europa pot fi localizate în ţări precum: Ungaria, Slovacia, Croaţia, Bulgaria, România, Ucraina, Serbia şi Rusia.

Da, poţi efectua plăţi cu cardul tău dacă ai selectat în momentul solicitării cardului, sau ulterior prin OTPdirekt sau în sucursală, opţiunea “plăți pe internet”.

Lista tranzacţiilor şi soldul contului aferente cardului tău de cumpărături sunt disponibile în extrasul de card pe care îl primești lunar prin OTPdirekt sau prin e-mail. Totodată, poţi afla soldul contului de card la bancomatele OTP Bank, unde poți obţine şi o listă a ultimelor 5 tranzacţii efectuate.

Da, acest card poate fi utilizat în România. În momentul utilizării acestuia la bancomat, vei putea retrage numerar în LEI.

Da, poți utiliza cardul respectiv în străinătate pentru retragerea de numerar. În acest caz, vei primi valuta aferentă ţării unde te afli.

Limitele de tranzacţionare sunt limite zilnice sau lunare setate pentru cardul tău sau pentru subcardul emis pe contul tău. Acestea au valori implicite la emitere, însa pot fi modificate la cerere, fie prin OTPdirekt, fie în sucursală.

Persoanele autorizate să semneze adeverinţa de venit sunt: Directorul general, Directorul financiar, Director de resurse umane, Responsabil salarizare, Director contabilitate. Este necesar ca pe adeverinţă să se completeze şi funcţia exactă a persoanei cu drept de semnatură.

Cardul co-brand OTP-MOL este un card de cumpărături ce poate fi utilizat la orice comerciant din ţară sau străinătate. Avantajul acestui card este de a obţine puncte duble în momentul utilizării lui la benzinăriile MOL din ţară.

Pentru cardurile Multibonus, asistenţa este asigurată exclusiv de MOL România prin Serviciul Relaţii Clienţi (021) 204.85.26 sau 0800 800665 (non-stop).

Pentru cardurile de credit OTP-MOL te rugăm să contactezi OTP Bank “Call Center”: 0800 88 22 88 (08:30 - 21:00, apelabil gratuit din orice reţea fixă sau mobilă din România) – gratuit sau OTPBank “ Serviciul Carduri” (021) 308.57.11 (non-stop)

Da. Toate cardurile emise de OTP Bank România pot fi utilizate în străinătate, indiferent dacă sunt emise în LEI sau EUR.

Persoanele ce nu au indeplinit 18 ani pot obţine un card de debit Junior Plus, ataşat unui cont Junior plus. Pentru a solicita acest card, este necesar ca solicitantul să ajungă împreună cu parinţii într-o sucursală OTP Bank cu actul de identitate.

Perioada de graţie aplicabilă cardurilor de cumpărături este reprezentată prin numărul maxim de zile în care nu se percepe dobândă pentru tranzacţiile la comercianţi. De exemplu, perioada de graţie de 55 de zile se aplică pentru cumparăturile efectuate în ziua de 1 a lunii şi până pe data de 25 a lunii viitoare, ceea ce înseamnă ca până pe 25 (luna viitoare) poţi rambursa întreaga sumă utilizată la cumpărături fără a plăti dobândă.

În cazul în care nu mai ești în posesia cardului tău este necesară blocarea accesului la sumele din cont. Poți face acest lucru direct din aplicația SmartBank sau sunând la numărul 0800 88 22 88 (apelabil gratuit din orice reţea fixă sau mobilă din România) sau la numărul +40 21 308 57 11 (apelabil şi din străinătate).

OTPdirekt – Magnetul de bani
 

Pentru că poţi să-ți plătești rata la credit fără să mai vii la ghișeul băncii, dar și pentru a beneficia de toate avantajele serviciului OTPdirekt – Internet Banking și SmartBank.

Nu, nu există costuri pentru transferuri online prin Magnetul de bani.

Transferul de bani online se efectuează instant, dacă realizezi plata până la ora 20:00. Află mai multe detalii despre Programul de efectuare a plăților.

Ai mai multe avantaje, nu doar unul singur. Beneficiezi de toate avantajele oferite de serviciul OTPdirekt – Internet Banking și SmartBank. Pe scurt îți spunem doar trei dintre ele, pe restul te lăsăm să le descoperi singur:

  • depozitele efectuate prin Internet Banking și SmartBank au dobândă mai mare decât la ghișeu;
  • ai comisioane reduse față de plățile la casierie;
  • poți să-ți administrezi singur alerte SMS pentru conturile tale;
  • ai comision 0% de transfer, la plata ratei.

Pentru a putea realiza un transfer online prin Magnetul de bani trebuie să îndeplinești următoarele condiții:

  • să fii client OTP Bank;
  • să deții serviciul OTPdirekt - Internet Banking și SmartBank;
  • să deții un card de debit de la o altă bancă de pe teritoriul României (nu se pot efectua transferuri utilizând carduri OTP Bank).

Da, limitele impuse de bancă sunt:

- Valoarea minimă a unui transfer este 1 leu, valoarea maximă este 10.000 lei.

Da, se pot efectua cel mult 3 transferuri pe lună în valoare maximă cumulată de 10.000 de lei.

Pentru a vedea dacă o tranzacție a fost efectuată, poți alege una din următoarele:

  • verifică statusul tranzacției în opțiunea Magnetul de bani;
  • accesează meniul Conturi –Conturile Mele și selectează contul în care ai realizat transferul pentru a vedea tranzacțiile efectuate;
  • accesează meniul Conturi –Istoric tranzacții și selectează contul în care ai realizat transferul pentru a vedea tranzacțiile efectuate în acel cont.

Transferul poate fi făcut doar în lei.

Trebuie să te asiguri că ai următoarele opțiuni active pe cardul tău:

  • cardul este activ pentru plăți pe internet;
  • este înrolat în 3D Secure.

De asemenea, trebuie să cunoști limitele cardului pentru plăți pe internet. Dacă nu cunoști datele de mai sus, adresează-te băncii emitente a cardului.

OTPdirekt – Internet Banking
 

După semnarea unui contract OTPdirekt în prealabil în sucursală, accesul se efectuează astfel:

  • OTPdirekt - Internet Banking poate fi accesat pe internet la pagina dedicată www.otpdirekt.ro sau accesând website-ul băncii www.otpbank.ro, alegând una dintre cele două metode de identificare “cu card” sau “fără card”. Metoda de identificare “cu card” presupune introducerea ultimelor 10 cifre ale cardului bancar şi a codului de acces format din 3 cifre. Metoda de identificare “fără card” presupune introducerea codului de client, a utilizatorului şi a codului de acces format din 3 cifre. După introducerea datelor din primul pas de identificare, poți introduce cifrele generate de către tokenul fizic sau primite prin SMS, în cazul identificării cu token virtual, pentru a accesa toate conturile tale şi a putea efectua tranzacţii.
  • OTPdirekt - SmartBank poate fi accesat direct din aplicaţia disponibilă pentru Android/iOS sau prin accesarea site-ului mobil m.otpbank.ro, alegând una dintre cele două metode de identificare “cu card” sau “fără card”. Metoda de identificare “cu card” presupune introducerea ultimelor 10 cifre ale cardului bancar şi a codului de acces format din 3 cifre. Metoda de identificare “fără card”, presupune introducerea codului de client, a utilizatorului şi a codului de acces format din 3 cifre. După introducerea datelor din primul pas de identificare, poți introduce cifrele generate de către tokenul fizic sau primite prin SMS, în cazul identificării cu token virtual, pentru a accesa toate conturile tale şi a putea efectua tranzacţii.

Serviciul OTPdirekt – Contact Center, Internet Banking, SmartBank şi Notificări Push/ Alerte SMS este disponibil oricărui client, persoană fizică, persoană juridică sau persoană fizică autorizată care are deschis un cont curent la OTP Bank şi care a încheiat un contract OTPdirekt.

Codul de acces poate fi modificat de câte ori este necesar. Poți să folosești această opțiune și în cazul în care consideri că actualul cod nu mai oferă nivelul de securitate dorit. La prima utilizare este obligatorie modificarea codului de acces faţă de valoarea sa implicită, astfel încât să fie cunoscut doar de tine. De asemenea, pentru a utiliza OTPdirekt - Internet Banking în condiţii de siguranţă maximă, aplicaţia îți va solicita schimbarea codului de acces o dată la 6 luni.

Da, prin OTPdirekt – Internet Banking şi Contact Center ai acces la efectuarea de plăţi şi transferuri atât în lei, cât şi în valută între conturile proprii, cât şi către alţi clienţi OTP Bank sau clienţi ai altor bănci (din ţară şi din străinătate). De asemenea, OTPdirekt – SmartBank îţi oferă posibilitatea de a efectua plăţi şi transferuri în lei intrabancare şi interbancare, precum şi în valută intrabancare.

Da, serviciul OTPdirekt este securizat. Certificatul de securitate este furnizat de către VeriSign (http://www.verisign.com), lider mondial în domeniul securităţii în internet. De asemenea, comunicaţia între staţia ta de lucru şi bancă se realizează pe un canal criptat folosind standardul SSL pe 128 de biți.

Plata facturilor către furnizorii de utilităţi este posibilă, iar meniul care va fi accesat din Internet Banking este Operaţiuni – Plăţi utilități. De asemenea, acestea pot fi accesate şi prin intermendiul SmartBank folosind meniul “Plăţi”, secțiunea „Utilități” sau apelând Contact Center.

Acest serviciu este disponibil de oriunde, atât din ţară, cât şi din străinătate, prin pagina de internet www.otpbank.ro, prin aplicaţiile native disponibile pentru Android sau iOS.

Dacă accesul la internet este temporar indisponibil, poţi efectua aceeaşi gamă de tranzacţii pe baza aceluiaşi abonament şi prin acelaşi proces de identificare pe care îl realizezi pe pagina de internet, prin canalul nostru Contact Center (numai în cazul clienţilor ce deţin OTPdirekt, tipul A şi card bancar).Apelul tău va fi preluat de un operator specializat care va efectua operaţiunile în baza consimțământului tău. Numerele de telefon disponibile pentru accesarea Contact Center sunt:

0800 88 22 88 (apelabil gratuit din orice reţea fixă sau mobilă din România)

021/308.57.10 (disponibil şi din străinatate).

Pentru a deveni abonat al serviciului OTPdirekt, este necesar:

  • să fii client OTP Bank,
  • să semnezi un contract OTPdirekt.

Formularul este disponibil în toate sucursalele OTP Bank din ţară.

În funcţie de tipul contractului OTPdirekt ales, pot exista limite de tranzacţionare de 50.000 lei sau 10.000 EUR pe tranzacţie sau se poate să nu existe limite la tranzacţionare.

Dacă s-a blocat accesul prin introducerea greşită a codului de acces format din 3 cifre, contactează-ne la numărul 0800 88 22 88 (apelabil gratuit din orice reţea fixă sau mobilă din România) sau la numărul +4021 308 57 10 (luni-vineri 8:30 – 21:00, apelabil şi din străinătate). În plus, în interfața de Internet Banking clientul beneficiază de posibilitatea de a seta întrebări de securitate astfel încât deblocarea codului de acces să poată fi posibilă și online.

O condiţie necesară rulării aplicaţiei de Internet Banking este activarea în browser a opţiunii JavaScript. Pentru a verifica/activa această opţiune, efectuează setările în funcţie de navigatorul utilizat:

  • Internet Explorer – Tools/Internet options/Security (tab)/ Custom level/ Scripting – Active/Scripting: Enable.
  • Mozilla şi Netscape – Edit/Preferences/Advanced/Scripts&Plug-ins/Enable JavaScript for Navigator.
  • Opera - Tools / Preferences / Multimedia / Enable JavaScript.

Pentru serviciul SmartBank este nevoie ca sistemul de operare al telefonului să fie minim Android 5.1 sau iOS 4.

Comunicaţia între staţia ta de lucru şi bancă se realizează pe un canal criptat folosind standardul SSL pe 128 de biţi.

Navigatoarele pe care este certificată aplicaţia de Internet Banking sunt:

  • Internet Explorer 6.0
  • Mozilla 1.7
  • Netscape 7.0
  • Opera 7.0

Rezoluţia optimă a ecranului este de cel puţin 1024 x 768 pixeli, cu o adâncime de culoare de minimum 16 biţi.

Poţi utiliza serviciul OTPdirekt pentru efectuarea de tranzacţii prin Internet Banking sau SmartBank chiar şi în weekend, procesarea acestora având loc în prima zi lucrătoare bancară. Pentru mai multe detalii, poți consulta „Programul de acceptare și termene maxime de executare” aferente Internet Banking, accesând secțiunea„Instrumente Utile” după autentificare.

Dacă dorești să utilizezi acest serviciu:

sau contactează-ne telefonic la numărul 0800 88 22 88 (apelabil gratuit din orice reţea fixă sau mobilă din România) sau la numărul +4021 308 57 10 (apelabil şi din străinatate).

Dacă ai un card de debit ataşat contului respectiv, soldul poate fi aflat în mod gratuit fie pe pagina de internet www.otpbank.ro, fie telefonic la 0800 88 22 88 (apelabil gratuit din orice reţea fixă sau mobilă din România) sau la numărul +4021 308 57 10 (apelabil şi din străinatate), fiind necesare ultimele 10 cifre ale numărului de card şi un cod de acces de 3 cifre. De asemenea îți poți activa serviciul de Notificări Push / Alerte SMS și vei fi în permanență la curent cu situația contului tău.

Pentru obţinerea documentului justificativ în urma efectuării de operaţiuni prin canalele OTPdirekt se poate verifica efectuarea respectivelor tranzacţii în extrasul de cont disponibil în OTPdirekt – Internet Banking, meniul Extrase și Dovezi de plată. Pentru plăţile în valută există obligativitatea aducerii de către client a Dispoziţiei de Plată Externă/ Cererii de plată în termen de 10 zile, în dublu exemplar. Unul dintre exemplare, cu semnătura angajatului bancar şi ştampila băncii, rămâne la client, iar celălalt la sucursală.

Pentru utilizarea acestuia nu este necesară instalarea unui program pe calculatorul personal. Este suficient să intri pe pagina de internet a OTP Bank, www.otpbank.ro, şi să urmezi paşii de identificare. Dispozitivul token fizic se utilizează prin apăsarea butonului de pe faţa acestuia, fiind automat generat codul unic aferent; în cazul token-ului virtual, codul unic se transmite printr-un SMS pe numărul de telefon mobil precizat la semnarea contractului OTPdirekt.

Prin intermediul acestui serviciu ai acces la trei canale de utilizare: Contact Center, Internet Banking şi SmartBank. Prin Contact Center şi Internet Banking vei avea acces la toate conturile tale curente în lei şi în valută, conturile de economii, depozitele, conturile aferente pentru carduri de credit, informaţii privind creditele în derulare la OTP Bank. Prin SmartBank poţi accesa conturile curente deschise în lei sau în valută, depozitele sau informaţii privind soldul conturilor de economii.

Pentru a verifica dacă plata a fost efectuată, în ecranul principal, dacă plata respectivă reprezintă una dintre ultimele 10 tranzacţii efectuate, sau în meniul Conturi – Istoric operațiuni.

Se apropie data scadentă de plată a facturii la telefon și timpul e prea scurt pentru a merge să o achiți? Totul e mai simplu atunci când te poți baza pe un serviciu de încredere. Tot ce trebuie să faci este să accesezi în aplicația OTPdirekt – Internet Banking meniul Operațiuni. Alege Plăți domestice / Transferuri și din lista derulantă de la Alege beneficiar selectează Plată Orange Romania Communications S.A.

Completează câmpurile astfel:

Suma: suma de plată înscrisă pe factură;

Număr ordin de plată: numărul alocat de tine ordinului de plată în vederea efectuării plății facturii;

Nume și prenume titular factură: numele și prenumele abonatului Orange Romania Communications S.A. pentru care s-a emis factura;

Număr telefon factură: numărul de telefon al titularului de factură (va fi precedat de prefix);

Cod facturare (cod abonat): codul de facturare înscris pe factură.

Obiectul plății:

  • Dacă plata este aferentă facturii curente, atunci selectează opțiunea Factură;
  • Dacă plata reprezintă taxa de instalare a serviciului, atunci selectează opțiunea Taxă instalare;
  • Dacă plata este aferentă rezilierii contractului încheiat cu Orange Romania Communications S.A., atunci selectează opțiunea Cont final;
  • Dacă dorești să efectuezi o plată către contul Orange Romania Communications S.A. anterior emiterii facturii curente, atunci selectează opțiunea Plată anticipată;

Data scadentă: data scadentă înscrisă pe factură.

Scadențarul oferă informații detaliate despre valoarea comisioanelor, a comisioanelor rescadențate, a dobânzii rescadențate datorate băncii conform contractului de credit. Aceste informații se regăsesc în documentul generat prin apăsarea butonului Generare Scadențar. Descărcarea scadențarului se poate face doar din OTPdirekt – Internet Banking.

OTP Express
 

Este recomandabilă utilizarea unui astfel de transfer pentru sumele în valută atunci când persoana care primeşte banii are un cont deschis la OTP Bank din Ungaria, Croaţia, Serbia, Rusia, Ucraina, Muntenegru sau Bulgaria.

Da, este necesar un cont deschis în valuta în care se dorește efectuarea transferului.

Transfer de bani OTP MoneyGram
 

MoneyGram este un serviciu de transfer rapid al sumelor de bani oriunde în lume. Are peste 92.000 de agenţi în 170 de ţări şi îți dă posibilitatea să primești sau să trimiţi bani în numerar oriunde în/ din străinătate în 10 minute, fără a avea nevoie de un cont la bancă sau de un card de credit.

Nu. Dacă vei efectua un transfer MoneyGram poţi beneficia de deschiderea gratuită a unui cont curent și emiterea gratuită a unui card de debit Flat Mastercard.

Este suficient actul de identitate pentru a trimite banii la orice locaţie din lume care are sigla MoneyGram.

Cu MoneyGram poţi primi sau trimite bani oriunde în lume în numai 10 minute!

Nu. Pentru ca destinatarul să poată ridica suma de bani trimisă, acesta trebuie să se prezinte la orice reprezentanţă MoneyGram, oriunde în lume, cu actul de identitate valabil. Este necesar ca destinatarul să cunoască numărul unic de referinţă pe care l-ai primit de la agentul MoneyGram.

Banii sunt înmânaţi pe loc după prezentarea informaţiilor solicitate, fără o altă taxă sau comision.

Persoane Juridice

Informații generale în relația cu banca
 

Este firească și necesară declararea veniturilor în relația cu o instituție financiară. Conform legii, banca are datoria de a cere aceste date. Chiar dacă poate părea o informație sensibilă, aceasta rămâne confidențială și respectă reglementările GDPR. În plus, cunoașterea veniturilor clienților noștri ne ajută să le oferim produse și servicii care se potrivesc cât mai bine nevoilor lor, dar și să asigurăm derularea operațiunilor prin conturile deschise la bancă în condiții legale.

Sursa averii este diferită de sursa de venit, iar aceste informații sunt solicitate în diverse situații, dar cu precădere persoanelor expuse public și rezidenților sau cetățenilor unor țări terțe cu risc ridicat, conform listei https://www.otpbank.ro/sites/default/files/assets/documents/Lista-tarilor-pentru-care-banca-solicita-documente-justificative-in-vederea-procesarii-platilor_0.pdf . Banca are obligația de a solicita aceste informații conform prevederilor art. 17 din Legea 129/2019.

Informațiile despre nivelul activelor care urmează a fi tranzacţionate de un client sau dimensiunea tranzacţiilor deja efectuate sunt necesare pentru evaluarea riscului de spălare a banilor şi finanţare a terorismului, potrivit Legii nr.129/2019, art. 11, alin. (6).   

Deschiderea unui cont poate dura mai mult în situația în care nu primim toate documentele solicitate sau sunt necesare verificări suplimentare.

În conformitate cu prevederile Cap.IV - Măsuri de cunoaștere a clientelei, din Legea nr.129/2019, banca are obligația de a aplica măsuri de cunoaștere a clientelei corespunzătoare din perspectiva riscurilor de spălare a banilor şi de finanţare a terorismului. Astfel, pentru ca deschiderea de cont să se realizeze într-un interval de timp cât mai scurt, este important să primim toate informațiile și documentele solicitate  în conformitate cu prevederile legale.    

Beneficiarul real este orice persoană fizică care deține sau controlează în cele din urmă clientul și/sau persoană fizică sau juridică în numele ori în interesul căruia/căreia se realizează, direct sau indirect, o tranzacție, o operațiune sau o activitate. 
Banca are obligația de a înțelege structura de proprietate și de control a clientului și de a stabili care este structura acționariatului unei societății în conformitate cu art. 11 si art.17 din Legea nr.129/2019. Acest demers se poate realiza numai prin prezentarea documentației complete în vederea identificării beneficiarului real.
OTP Bank România nu oferă produse bancare persoanelor juridice care nu oferă informațiile si/sau documentele necesare în scopul identificării beneficiarului real.

OTP Bank nu a fost în masură să evalueze scopul și natura relației de afaceri, în concordanță cu prevederile art. 11 din Legea nr.129/2019 sau nu au fost furnizate toate documentele/ informațiile solicitate de bancă în scopul aplicării cu succes a măsurilor de cunoaștere a clientelei.

Băncile sunt obligate să obțină informații pentru a stabili dacă un client sau beneficiarul real este persoană expusă public, în conformitate cu art.8 alin. (1) si (3) din Regulamentul BNR nr.2/2019, cu scopul de a preveni şi combate spălarea banilor şi finanţarea terorismului.
 

Banca nu poate ști dacă datele personale s-au modificat sau nu fără o confirmare din partea clientului. Datele se actualizează periodic, respectiv ori de câte ori analiza băncii arată că este necesar, în funcție de specificul fiecărui client în parte.

Banca este obligată să se asigure că documentele, datele și informațiile deținute  despre client sunt actualizate și relevante, în conformitate cu art.11 alin.(1), lit.d) din Legea ne.129/2019. De asemenea, conform art.11 alin.(9), atunci când banca nu este în măsură să aplice măsurile de cunoaștere a clientelei, aceasta nu va deschide contul, nici nu va iniția ori continua relația de afaceri cu clientul. 

Conform prevederilor menționate în Regulamentul BNR nr.2/2019 art. 8 “(1) În aplicarea art. 11 alin. (1) şi (3) şi art. 15 alin. (1) lit. a) şi c) din Legea nr. 129/2019, la stabilirea unei relaţii de afaceri, instituţiile trebuie să obţină, pentru a determina profilul de risc al clientului persoană fizică, informaţii privind cel puţin următoarele: (...)
f) ocupaţia şi, după caz, numele angajatorului ori natura activităţii proprii;
(...) 
i) sursa fondurilor ce urmează să fie utilizate în derularea relaţiei de afaceri;”.

Conform Legii nr.129/2019, art. 15 “(2) În cazul persoanelor juridice străine va fi solicitată şi o traducere în limba română a documentelor prevăzute la alin. (1) lit. b), legalizată în condiţiile legii.”

Conturi și operațiuni
 

Un cont curent are un număr unic de identificare. Acest număr unic de identificare este format din 24 de caractere și este cunoscut pe plan internațional denumit cod IBAN (International Bank Account Number).

Numărul de evidență a plății este format din 23 caractere și se completează pentru anumite tipuri de plăți către Trezorerie, cum ar fi: 

  • obligații fiscale stabilite suplimentar prin decizie de impunere privind obligațiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecția fiscală;
  • amenzi de orice fel stabilite potrivit legii prin documentul de constatare a acesteia;
  • sumele înscrise în deciziile privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule, etc.

Numărul de evidență a plății se poate obține astfel:

  • prin accesarea programului de asistență pentru formarea numărului de evidență a plății, pe site-ul ANAF în sectțunea Asistență Contribuabili/ Programe utile;
  • prin înscrierea numărului de evidență a plății mentionat în decizia de impunere privind obligațiile fiscale suplimentare stabilite de inspecția fiscală; 
  • prin solicitarea numărului de evidență a plății la organul fiscal competent.
     

Transport de valori
 

Încheie cu banca o convenție de transport simplă, iar valorile vor fi ridicate de la compania ta în zilele și la orele stabilite.

Pentru siguranța bunurilor tale, îți punem la dispoziție mașini blindate și personal de securitate specializat.

Serviciul este foarte flexibil și comod și este disponibil atât în timpul programului de lucru al băncii, cât și în afara acestuia (weekend, sărbători).

Cont Escrow
 

Contul Escrow de la OTP Bank reprezintă o convenție tripartită între compania ta, Bancă (agentul Escrow) și un terț beneficiar.

Pentru contul Escrow nu există sumă minimă de constituire.

Contul Escrow poate fi deschis într-una dintre următoarele valute: LEI, EUR, USD, GBP, CHF și HUF.

  • Tranzacții imobiliare (în baza unui contract de vânzare-cumpărare, schimb etc);
  • Convenții civile sau comerciale (contracte de vânzare-cumpărare, contracte de mandat, contracte de credit);
  • Prestări servicii-garanție de bună execuție;
  • Livrare bunuri-garanție a transportatorului;
  • Îndeplinirea unor condiții specificate într-un angajament scris încheiat între două părți;
  • Alte tipuri de tranzacții.

Serviciul OTPdirekt
 

  • Ești informat la începutul zilei cu privire la soldul contului curent și vei ști cum să-ți planifici disponibilitățile. Optează pentru o informare periodică: zilnic, săptămânal sau lunar.
  • Primești o alertă atunci când cardul sau subcardul tău este folosit pentru: plăți la comercianți, retrageri de numerar, dar și atunci când ai introdus PIN-ul incorect sau sunt fonduri insuficiente.
  • Primești o alertă cu 3 zile lucrătoare înainte ca depozitul tău să ajungă la scadență, indiferent de tipul depozitului sau de opțiunea la scadență a acestuia.
  • Primești o alertă începând cu ora 19:00 în cazul în care se instituie poprire pe cont.
  • Îți plătești facturile de telefonie (Orange, Telekom Romania Communications S.A.) și utilități (Harviz Harghita);
  • Poți alimenta cardul oricând ai nevoie de bani, chiar și noaptea sau în weekend;
  • Poți investi în fonduri deschise de investiții fără a depinde de orarul de funcționare a utilităților teritoriale;
  • Poți constitui / vizualiza / lichida depozite. Depozitele în LEI constituite prin OTPdirekt – Internet Banking beneficiază de un bonus de dobândă de 0.20%;
  • Poți genera extrase de cont pe o perioadă de până la 12 luni;
  • Găsești informații detaliate despre tranzacțiile efectuate, despre conturile și cardurile deținute la bancă;
  • Găsești informații detaliate legate de creditele și asigurările deținute, dar și de restanțe, indiferent de proveniența lor;
  • Poți efectua tranzacții beneficiind de un program de funcționare prelungit față de ghișeele băncii (chiar și noaptea sau în weekend);
  • Beneficiezi de siguranța serviciului și a banilor din cont prin identificarea dinamică utilizând tokenul, precum și criptare SSL;
  • Plățile pe care le faci prin intermediul OTPdirekt – Internet Banking au comisioane cu 50% mai mici decât cele din sucursalele OTP Bank;
  • Consultarea soldului și obținerea extrasului de cont sunt gratuite;
  • Instrumentul de administrare a finanțelor personale MyMentor, disponibil în platforma OTPdirekt – Internet Banking.

Primești informații despre credite și conturi

Ai acces la informații despre facilitățile de credit contractate la OTP Bank:

  • Tipul;
  • Valuta creditului;
  • Suma acordată și soldul curent al creditului;
  • Maturitatea creditului;
  • Dobânda creditului și dobânda acumulată la zi;
  • Data următoare de scadență și suma de plată;

În cazul unui plafon multi-valută, multi-option beneficiezi de informații cu privire la toate facilitățile de credit utilizate în cadrul plafonului.

Îți poți administra mai simplu instrumentele de debit

Vizualizezi informații despre instrumentele de debit pentru plată sau încasări (ex: cecuri, bilete la ordin, cambii).

Informații disponibile pentru intrumentele de debit la plată:

  • tipul documentului (BO, CEC sau Cambie);
  • seria și numărul documentului;
  • banca și numele beneficiarului;
  • data emiterii și data scadentă a instrumentului de debit sosit la plată;
  • suma de plată (câmpul “Suma”);
  • suma plătită (câmpul “Suma plătită”) pentru acel instrument de debit;
  • data și ora la care trebuie plătit instrumentul de debit.

Informații disponibile pentru intrumentele de debit la încasare:

  • tipul documentului (BO, CEC sau Cambie);
  • seria și numărul documentului;
  • banca și numele plătitorului;
  • data posibilă a încasării instrumentului de debit;
  • data emiterii și data scadenței instrumentului de debit;
  • suma cu care instrumentul de debit a fost emis (câmpul “Suma”); suma încasată, aferentă acelui instrument de debit (câmpul “Suma încasată”).

Poți efectua plăți programate sau din fișier

  • Poți programa plăți din contul curent, indiferent că este vorba de disponibilul integral sau de excedentul de cont. Astfel, se elimină vizitele repetate la ghișeele băncii;
  • Stabilești periodicitatea plăților;
  • Poți încărca plăți din fișier pentru procesare (ex: plata salariilor);
  • Plățile se pot efectua către conturi deschise la OTP Bank România S.A. sau la alte bănci (nu se pot importa fișiere de plăți care au ca destinație conturile proprii).

Utilizări online din facilități revolving

Dacă ai contractat unul dintre produsele Linie de credit sau Credit cu dobândă fixă, poți efectua retrageri din cadrul facilităților doar prin simpla semnare a unui act adițional. Banca permite procesarea acestora după îndeplinirea în totalitate a următoarelor condiții:

  • Linia de credit sau creditul cu dobândă fixă tip revolving a fost utilizat/ă în totalitate;
  • Nu sunt înregistrate taxe/comisioane/dobânzi restanțe/popriri;
  • Au fost plătite toate comisioanele datorate băncii, devenite exigibile potrivit prevederilor Condițiilor Speciale;
  • Nu a intervenit și nu continuă niciun Caz de Exigibilitate Anticipată;
  • În baza cererii de tragere efectuată electronic, trebuie specificată destinația tragerii din credit, aceasta fiind în conformitate cu prevederile Art. I-1 Obiectul Contractului aferent contractului de credit;
  • Linia de credit nu face parte din programul Mihail Kogălniceanu;
  • Linia de credit să nu aibă drept condiție, în contractul de credit, “grad de acoperire 100% cu instrumente de debit”;
  • Linia de credit să nu fie acordată în cadrul unui plafon.

Acum ai posibilitatea de a te relaxa și a te bucura de o administrare mult mai rapidă și comodă a tranzacțiilor, veniturilor și cheltuielilor cu ajutorul unui instrument accesibil disponibil pe platforma OTPdirekt – Internet Banking. Utilizând MyMentor, ai acces la următoarele opțiuni:

  • Clasificarea veniturilor și cheltuielilor;
  • Managementul și divizarea tranzacțiilor în mai multe categorii;
  • Clasificarea automată a cheltuielilor efectuate prin intermediul cardurilor;
  • Vizualizarea graficelor aferente veniturilor și cheltuielilor.

Se apropie data scadentă de plată a facturii la telefon și timpul e prea scurt pentru a merge să o achiți? Accesează în aplicația OTPdirekt – Internet Banking meniul Operațiuni, alege Plăți domestice / Transferuri și din lista derulantă de la Alege beneficiar selectează Orange Romania Communications S.A.

Completează câmpurile astfel:

Suma: suma de plată înscrisă pe factură;

Număr ordin de plată: numărul alocat de tine ordinului de plată în vederea efectuării plății facturii;

Nume și prenume titular factură: numele și prenumele abonatului Orange Romania Communications S.A. pentru care s-a emis factura;

Număr telefon factură: numărul de telefon al titularului de factură (va fi precedat de prefix);

Cod facturare (cod abonat): codul de facturare înscris pe factură.

Obiectul plății:

  • Dacă plata este aferentă facturii curente, atunci selectează opțiunea Factură;
  • Dacă plata reprezintă taxa de instalare a serviciului, atunci selectează opțiunea Taxă instalare;
  • Dacă plata este aferentă rezilierii contractului încheiat cu Orange Romania Communications S.A., atunci selectează opțiunea Cont final;
  • Dacă dorești să efectuezi o plată către contul Orange Romania Communications S.A. anterior emiterii facturii curente, atunci selectează opțiunea Plată anticipată;

Data scadentă: data scadentă înscrisă pe factură.

Este momentul să te gândești mai mult la tine și la viitorul afacerii tale. Alege să te înscrii într-unul dintre fondurile de investiții administrate de OTP Asset Management România prin OTPdirekt – Internet Banking. Pentru a face acest lucru, trebuie să semnezi prima dată în fondul respectiv în sucursală. Cu această ocazie, ești de acord să contribui ulterior fără completarea formularelor la ghișeul băncii. Asta e tot! Începând din acest moment poți contribui oricând, de oriunde, prin intermediul OTPdirekt în oricare dintre fondurile deschise de investiții administrate de OTP Asset Management România.

Managementul lichidităților
 

Conturile curente utilizate în cadrul serviciului de Managementul lichidităților pot fi deschise fie în LEI sau în alte valute (EUR, USD etc.)

SmartBank
 

  • Poți constitui / vizualiza / lichida depozite;
  • Poți plăti facturile de telefon și utilități;
  • Efectuezi transferuri între conturile proprii (în lei sau în valută);
  • Poți identifica rapid locația celui mai apropiat bancomat sau a unei sucursale;
  • Efectuezi plăți în lei către beneficiari cu conturi la orice altă bancă din România și în valută către cei cu conturi la OTP Bank România;
  • Efectuezi schimburi valutare;
  • Vizualizezi soldul conturilor și istoricul tranzacțiilor;
  • Afli cursul valutar practicat de OTP Bank;
  • Afli informații cu privire la produsele și serviciile băncii.

Nu. Comisioanele sunt cu până la 50% reduse față de ghișeele băncii pentru operațiunile efectuate prin SmartBank sau Internet Banking.

Pachete de produse și servicii
 

Pachetele „Calculat 25”, „Calculat 50”, „Relaxat 150”, „Relaxat 200” si „Relaxat 300”, din cadrul OTP Bank România se încheie pe o perioadă de 12 luni, cu posibilitatea prelungirii pe noi perioade de 12 luni fiecare. 

Un client poate deține un singur tip de pachet de produse și servicii bancare oferit de OTP Bank Romania. Totuși, pachetele „Calculat 25”, „Calculat 50”, „Relaxat 150”, „Relaxat 200” si „Relaxat 300” pot fi deținute cu un pachet dedicat clienților case de schimb valutar, iar pachetele „Calculat 25” și „Calculat 50” pot fi deținute concomitent cu un pachet POS. 

Da, clienții start-up care au maximum 12 luni de la înființare, beneficiază de pachetul dedicat START-UP HERO, cu avantaje semnificative, în situația în care contul curent este deschis de maximum 2 luni și nu dețineți alte pachete de produse și servicii bancare.

DA, aveți posibilitatea oricând să optați pentru un pachet cu beneficii adaptate evoluției afacerii dumneavoastră;

De exemplu, dacă inițial ați optat pentru pachetul "Calculat 25", îl puteți schimba oricând cu următoarele pachete: "Calculat 50", "Relaxat 150", "Relaxat 200" sau "Relaxat 300".

Comisionul lunar de administrare este gratuit pentru toate conturile, indiferent de valuta contului.

Pentru ordine de plată interbancare în lei, efectuate prin OTPdirekt și acordate ca tranzacții gratuite în cadrul pachetelor, în funcție de beneficiile fiecărui pachet, nu se percepe comisionul Băncii.