Locuința pe care de mult o visai te așteaptă! Fie că vrei să scapi de grija chiriei lunare sau să pleci în sfârșit de la casa părintească, îți suntem alături cu un împrumut în condiții avantajoase. Descoperă cât de ușor este să obții un credit Noua Casă de la OTP Bank și care sunt condițiile.
Sumă creditabilă
- 1000 – 66.500 euro (echivalent în lei*) pentru Locuinte Noi, Consolidate sau Alte categorii de locuinte cu pret de achizitie de max. 70.000 euro, echivalent in lei*
- 59.501 -119.000 euro (echivalent in lei*) pentru locuinte Noi sau Consolidate cu pret de achizitie intre 70.001 euro si max. 140.000 euro, echivalent in lei*
Perioadă de rambursare
maxim 30 de ani
Avans minim de la
- 5% daca pretul de achizitie este de max. 70.000 euro, echivalent in lei*
- 15% daca pretul de achizitie este intre 70.001 euro si max. 140.000 euro, echivalent in lei*
Care sunt avantajele unui credit Noua Casă de la OTP Bank?
Adeverința de venit nu este necesară. Informațiile referitoare la veniturile tale sunt obținute prin interogarea bazei de date ANAF.
Ai nevoie pentru avans doar de minimum 5% din valoarea creditului daca prețul de achiziție a locuinței este mai mic sau egal cu 70.000 eur în echivalent lei* sau de minimum 15% din valoarea creditului, dacă prețul de achiziție a locuinței este cuprins între 70.0001 eur și max. 140.000 eur în echivalent lei*.
30 de ani este perioada maximă de rambursare, dar tu poți alege un interval mai scurt ca să scapi de grija ratelor cât mai curând.
Creditul Noua Casă poate avea valori intre:
- 1000 - 66.500 Euro, echivalent în lei*, pentru achiziția de locuințe noi, consolidate sau alte categorii de locuinte
- 59.501 -119.000 Euro, echivalent în lei*, pentru achiziția de locuinte noi sau consolidate
Pentru a beneficia de un credit ipotecar noua casă cu o valoare mai mare, poți aplica împreună cu până la 3 co-debitori.
Ratele lunare vor fi egale, formate din rata de principal și dobândă.
Rata de dobândă este variabilă, formată din marja fixă de 2% + IRCC.
- Cum poți garanta pentru credit? Opțiunile tale sunt: ipotecă legală de rang I asupra locuinței, constituită proporțional cu procentul de garantare în favoarea Băncii și a Statului reprezentat de Ministerul Finanțelor Publice și asigurarea acesteia, respectiv depozit colateral în valoare egală cu 3 rate de dobândă.
- Comisionul de analiză a dosarului pentru aprobarea creditului este 0 lei.
- OTP Bank acceptă o gamă largă de venituri și îți oferă posibilitatea cumulării acestora.
*Pentru determinarea echivalentului în lei se va utiliza cursul BNR pentru EURO valabil la data încheierii promisiunii bilaterale de vânzare.
Accesează ușor un credit ipotecar Noua Casă!
Îți suntem alături în drumul tău către prima locuință. Te așteptăm în orice sucursală OTP Bank pentru a-ți oferi consultanță cu privire la creditul ipotecar Noua Casă și modalitățile de accesare.
Înainte de a face acest pas, te rugăm să consulți criteriile de eligibilitate și lista de documente necesare, enumerate mai jos.
Cum poți accesa un credit?
Cere detalii
Completează formularul,
și te sunăm noi în cel mai scurt timp.
Vino la noi
Vino în sucursala OTP Bank
și hai să discutăm cea mai potrivită variantă.
Produse similare recomandate
Credit de nevoi personale online cu pachetul OTP Lejer
Aplici online și îl obții în doar 30 de minute.
Garanții
Te felicităm că ai ales să pornești pe primul drum către casa mult visată. La OTP Bank sunt necesare următoarele garanții pentru a contracta un credit Noua Casă:
Ipotecă imobiliară de rang I asupra locuinței constituită proporţional cu procentul de garantare în favoarea Băncii şi a Statului reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice.
Garanţia emisă de FNGCIMM în numele şi contul Statului reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, în favoarea Băncii, în limitele indicate în Contractul de garantare.
Polița de asigurare a proprietății**, cesionată în favoarea OTP Bank România S.A. și în favoarea Statului, reprezentat de Ministerul Finanțelor Publice proporțional cu procentul de garantare.
Depozit colateral în valoare egală cu primele 3 rate de dobândă.
Ipotecă mobiliară asupra tuturor soldurilor creditoare ale conturilor curente.
** Pentru polița de asigurare a imobilului, OTP Bank recomandă Asigurarea Locuinței oferită de Groupama Asigurări. Cu această asigurare beneficiezi atât de Serviciul de Autoconstatare, cât și de cel de reparații de Urgență. Detalii pe groupama.ro.
Criterii de eligibilitate
Creditul ipotecar Noua Casă de la OTP Bank este disponibil pentru:
Cetățeni români, rezidenți în România;
Cetățeni străini rezidenți în România;
Clienți care aplică individual sau împreună cu maximum 3 co-debitori (necesari pentru îmbunătățirea capacității de rambursare).
Vechimea de la locul de muncă trebuie să fie de:
minimum 3 luni la angajatorul curent;
cel puțin 12 luni de activitate în calitate de PFA.
- Vechimea totală neîntreruptă în muncă trebuie să fie:
De minimum 12 luni fără întreruperi mai mari de 31 de zile, în cazul în care vechimea la actualul angajator este mai mică de 6 luni;
De cel puțin 12 luni în cazul în care activezi ca PFA.
Venituri acceptate
Pentru a obține Creditul Noua Casă, OTP Bank acceptă o gamă largă de venituri.
Venituri principale:
Venituri din salariu;
Venituri din contracte de management;
Soldă lunară, indemnizații, sporuri, normă de hrană și alte drepturi cu caracter de continuitate;
Venituri din drepturi de autor sau drepturi intelectuale;
Venituri din indemnizații de conducere sau cenzori;
Indemnizațiile pentru creșterea copilului;
Venituri comerciale (ex: prestări servicii, etc. altele decât profesiile libere);
Venituri din rente viagere;
Venituri din închirierea imobilelor;
Venituri din dividende;
Venituri din profesii liberale.
Venituri secundare:
Venituri din comisioane încasate suplimentar față de salarii;
Venituri din contracte de administrare;
Tichete de masă;
Venituri din contracte de agent / mandat / comision / contracte / convenții civile;
Venituri din contracte de agent / mandat / comision / contracte / convenții civile;
Salariul obținut de cetățeni români în străinătate;
Venituri ale navigatorilor obținute în baza contractelor de navigare;
Venituri din străinătate;
Documente necesare
Vrei să aplici la un credit Noua Casă la OTP Bank? Iată ce documente trebuie să prezentați/ semnați atât tu, în calitate de solicitant, cât și co-debitorii, dacă este cazul:
- Act de identitate (original);
Acord de consultare a veniturilor din baza de date ANAF*** și/sau Adeverință de venit sau documente justificative pentru veniturile încasate;
Cerere de credit (original, formular tipizat al băncii), care include:
- • Declarația privind obligațiile de plată, litigiile cu terții și relațiile de grup;
- • Acordul de consultare al CRB;
- • Acordul de consultare al Biroului de Credit;
- Declaraţie autentică pe propria răspundere utilizând modelele cuprinse în reglementările specifice programului.
*** în cazul clienţilor pentru care nu se face raportarea veniturilor la ANAF este necesară prezentarea de documente suplimentare (de ex. angajaţi MAI, MApN, SRI, Jandarmerie etc.).
Documente referitoare la imobilul care face obiectul Cererii de credit:
Imobilul ipotecat poate fi locuință terminată (intabulată), locuință nefinalizată, locuință nouă, destinată achiziționării după finalizare.
Sunt necesare documente care dovedesc dreptul de proprietate asupra imobilului, precum:
Act de vânzare-cumpărare, act de donație etc.
Încheiere de intabulare sau Extras de carte funciară;
Promisiune bilaterală de vânzare autentificata sau sub semnătura privată cu data certă/ legalizare semnături;
- Raportul de evaluare a garanției (întocmit de către o companie de evaluare agreată de Bancă);
- Certificatul de eficienţă energetică pentru una din clasele A, B sau C de eficienţă energetică.
OTP Bank își rezervă dreptul de a solicita documente suplimentare, de la caz la caz.
Model de calcul
Iată un exemplu reprezentativ al calculului unui credit ipotecar Noua Casă în lei:
Dacă iei un credit ipotecar "Noua Casă" în valoare de 238.000 de lei pe o perioadă de 318 de luni, cu o rată a dobânzii variabilă de 7,9% pe an (alcătuită din marja fixă a băncii de 2% pe an + IRCC), vei plăti lunar o rată de 1.789 de lei (calculată prin metoda de rambursare prin rate + dobândă egale). In acest caz costul total al creditului este de 330.849 lei, adica vei returna bancii in total 568.849 lei, iar DAE este 8,19% pe an. Suplimentar, clientul va plăti și comisionul anual de gestiune datorat către FNGCIMM de 0,15% calculat anual la valoarea sumei garantate. Creditul va fi garantat printr-o ipotecă imobiliară asupra locuinţei achiziţionate, până la rambursarea sa integrală. Vă aducem la cunoştinţă că există posibilitatea modificării, în sensul majorării, a sumelor datorate, în cazul materializării riscului de rată a dobânzii, în situația în care creditul contractat are dobândă variabilă. Totodata vă rugăm să aveţi în vedere că fluctuația veniturilor proprii poate conduce la afectarea posibilității de plată.
Întrebări frecvente
Care este venitul minim acceptat?
Pentru aprobarea creditului, salariul tău net lunar minim trebuie să fie de 2.079 lei. Dacă obții venituri de la mai mulți angajatori, se acceptă cumularea acestora atât timp cât cel puțin unul din venituri este echivalentul salariului minim pe economie.
Care sunt persoanele autorizate să semneze adeverinţa de venit?
Persoanele autorizate sunt: Directorul general, Directorul financiar, Director de resurse umane, Responsabil salarizare, Director contabilitate. Este necesar ca pe adeverinţă să se completeze şi funcţia exactă a persoanei cu drept de semnătură.
Ca pensionar ce credit pot solicita?
Dacă ești pensionar şi decizia de pensionare este definitivă sau revizuibilă*, în funcţie de nevoile și planurile tale poţi solicita credit de nevoi personale pentru pensionari, în condiţii avantajoase sau, în funcţie de suma dorită, credit de nevoi personale cu ipotecă sau credit ipotecar. Trebuie să iei în considerare şi caracteristicile creditelor respective, prezentate pe paginile acestora.
* În cazul pensiei cu revizuire periodică, creditul va fi acordat numai pe perioada egală cu numărul de luni rămase până la expirarea deciziei, respectând durata minimă a produsului.
Ce asigurări sunt necesare pentru un credit ipotecar?
În cazul creditului pentru achiziţionarea de locuinţe este necesară asigurarea imobilului pe toată perioada de creditare (polița de asigurare facultativă și polița obligatorie PAD).
Care sunt posibilitățile de rambursare a creditului?
Pentru plata ratelor aferente creditului tău poţi fie să te prezinți în sucursalele OTP Bank, fie să efectuezi transferuri în contul tău curent (de unde va fi retrasă suma necesară la scadenţă). În cazul în care creditul este în altă valută decât cea în care a fost deschis contul curent, schimbul valutar se va efectua în mod automat la data scadenţei.
Ce condiţii trebuie să îndeplinească o locuinţă pentru a putea fi ipotecată?
Pentru a putea fi ipotecată, locuinţa trebuie să îndeplinească următoarele criterii:
- să reprezinte o proprietate pentru locuit: casă, vilă, apartament
- să fie liberă de sarcini
- să fie inclusă în circuitul civil
- să fie situată în localitate
- să nu fie deteriorată, incompletă sau într-un stadiu avansat de uzură
Cât este comisionul de retragere numerar din contul curent, pentru creditul ipotecar?
Fondurile de credit acordate vor fi transferate în contul vânzătorului (deschis în mod gratuit acestuia), iar comisionul de retragere din contul curent a numerarului pentru sumele provenind din credite ipotecare este setat la 0%.
Ce se întâmplă dacă factura de utilități este pe numele altei persoane?
Factura de utilităţi este solicitată pentru a putea verifica adresa de domiciliu ce apare pe actul de identitate. Nu este obligatoriu ca factura de utilităţi să fie pe numele aplicantului. În locul acesteia este acceptat şi documentul de proprietate.
Se poate lua în considerare venitul pe familie?
Da, poți aplica pentru un credit împreună cu încă un membru al familiei. Ambii solicitanţi trebuie să îndeplinească criteriile de eligibilitate pentru creditul respectiv.
Ce credite pot fi refinanţate?
Poți apela la procedura de refinanţare de la OTP Bank dacă deții un istoric de cel puţin 6 luni cu actualul credit şi este:
- credit de nevoi personale cu/fără ipotecă
- credit ipotecar pentru achiziţia de locuinţe
- card de credit
- descoperit de cont (overdraft)
Ce reprezintă întreruperile pe cartea de muncă?
Întreruperile pe cartea de muncă sunt perioada de timp în care nu ai avut activitate profesională. Nu sunt considerate întreruperi: concediul de maternitate, concediul medical, serviciul militar, concediul de studii, concediul pentru incapacitate temporară de lucru.
Pot rambursa anticipat creditul?
Da, poți rambursa anticipat creditul aflat în derulare, iar rambursarea anticipată poate fi totală sau parțiala. Pentru această operațiune nu este perceput un comision.
Te asteptăm cu actul de identitate în cea mai apropiată sucursală OTP Bank Romania pentru a face demersurile necesare.
Pot aplica pentru un credit dacă sunt în concediu de maternitate?
Da, poți aplica pentru un credit dacă obții venituri din indemnizaţe pentru creşterea copilului. În funcție de produsul pentru care aplici, banca poate solicita prezența unui codebitor.
Pe ce perioadă pot solicita un credit dacă am contractul de muncă semnat pe o perioadă determinată?
În aceste condiţii poți solicita un credit pe maximum perioada rămasă până la expirarea contractului de muncă, cu respectarea duratei minime stabilite pentru creditul respectiv.
Care sunt paşii de urmat în momentul în care doresc să obţin un credit?
Pentru a obţine informaţii referitoare la creditele noastre este necesar să vizitezi orice unitate OTP Bank sau să contactezi serviciul Call Center la numărul de telefon: 0800 88 22 88 (apelabil gratuit din orice reţea fixă sau mobilă din România) sau la numărul +4021 308 57 10 (apelabil şi din străinătate), de luni până vineri, între orele 8:30 şi 21:00.
Pentru a putea cunoaşte care este suma maximă pe care o poţi obţine, solicită un calcul de buget informativ în funcţie de veniturile lunare nete. Dacă îndeplinești condiţiile de creditare şi decizi să aplici pentru un astfel de credit, este necesar să te prezinți la orice unitate OTP Bank cu actele solicitate pentru creditul respectiv.
Etapele pentru contractarea unui credit sunt:
- efectuarea calculului preliminar și semnarea documentelor necesare în vederea generării ofertei personalizate;
- depunerea cererii de credit și a documentelor de venit pentru analiza dosarului;
- depunerea documentelor pentru imobil/ teren şi efectuarea evaluării acestuia – pentru creditele cu ipotecă;
- semnarea contractului de credit, iar pentru creditele cu ipotecă și a contractelor de vânzare-cumpărare şi de ipotecă (se realizează la sucursala OTP Bank) şi plata către vânzătorul imobilului/teren.